Café Anneke wint de Zilveren Tapknop

Café Anneke heeft dit jaar deelgenomen aan Het Goed Getapt Bier programma van Heineken. Zij werd winnaar van de zilveren tapknop die gisteravond door Heineken in een vol café feestelijk is uitgereikt.

Naast het volgen van een aantal trainingen en onderhoud aan de installatie waren ook 4 mystery visits opgenomen in dit programma. Er is door deze mensen gekeken naar o.a. communicatie van het personeel, sfeer en kwaliteit van het tappen en de kwaliteit van het bier. Op basis van de score op deze punten worden er jaarlijks in iedere regio (12) een bronzen, zilveren en gouden tapknop uitgereikt. Café Anneke werd winnaar van de zilveren tapknop.

“De horecazaken die deelnemen aan het Goed Getapt programma worden beoordeeld op gastheerschap, service en kwaliteit. Bij Café Anneke genieten gasten van bier zoals je hiervan hoort te genieten,” aldus regio Sales Manager Gaston Goossens van HEINEKEN Nederland.

Eigenaren Joyce en Martijn Koot zijn erg trots op de onderscheiding. “Fantastisch dat we hebben gewonnen. We doen mee aan het Goed Getapt programma om te investeren in kwaliteit en dat betaalt zich terug in meer werkplezier en tevreden gasten. Dat we daar nu deze onderscheiding aan toe mogen voegen, is een kroon op ons werk!”

Café Anneke is zondag 25 januari 2015 met 100 horecaondernemers uit het hele land aanwezig in Ahoy Rotterdam voor de bekendmaking van het Gouden, Zilveren of Bronzen Fust, de prijzen voor de beste horecazaken van 2014. In de ‘Grootste kroeg van Nederland’ zullen zij ook als VIP-gasten aanwezig zijn tijdens De Vrienden van Amstel LIVE! 2015.

Over Goed Getapt
De verkiezing van de Gouden Tapknop 2014 maakt deel uit van het Goed Getapt programma van HEINEKEN Nederland. Jaarlijks doen hieraan ruim 2.000 horecaondernemers mee, die Heineken, Brand of Amstel op de tap hebben. Zij zijn herkenbaar aan het Goed Getapt-gevelschild, een kwaliteitskeurmerk voor onze ondernemers. Het Goed Getapt programma heeft tot doel om bewustwording van kwaliteit en kwaliteitsbeleving in de horeca te verhogen met de focus op tapbier. De Gouden, Zilveren en Bronzen Tapknop worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle deelnemende horecazaken minstens 4 keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt bier, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier betaalt zich uiteindelijk uit in tevreden gasten die vaker terugkomen.

 

Reacties