Werken op een callcenter bij HetWerkt!Café Wijchen

Foto: Iris Stevens

Ongetwijfeld heb jij weleens naar een callcenter gebeld omdat je een vraag of klacht had. Soms met grote ergernis, soms met blijdschap omdat jouw probleem verholpen is. Bij HetWerkt!Café Wijchen vertelde Marga van IJzendoorn, teammanager bij Webwelp in Nijmegen, over de telefonische klantenservice.

Marga van IJzendoorn is teammanager bij Webwelp in Nijmegen, een bedrijf met totaal 11 vestigingen in Nederland en zelfs één in Paramaribo in Suriname. Webhelp neemt de telefonische klantenservice over van veel bekende bedrijven. Ook als er een landelijke actie is voor een goed doel (bijvoorbeeld Giro 555, de Dierenbescherming of het Reumafonds) krijg je een medewerker van Webhelp aan de telefoon.

Nieuwe medewerkers krijgen een goed opleidingsprogramma beginnend met een 10 daagse fulltime training. Ook tijdens het opleidingsproces ben je al in dienst van Webhelp en krijg je direct betaald voor je inzet.

Je leert klanten vriendelijk te helpen en ook dat je de klant, zonder op te dringen, vaak meer kunt bieden dan waar deze om vraagt. Webhelp blinkt daarom uit in hun dienstverlening en procesoptimalisatie.

Webhelp doet er daarom om ook alles aan om de hoge klantwaarde te behouden. Dit doen zij door ook flink te investeren in haar medewerkers zodat zij plezier in het werk behouden. Webhelp biedt bijvoorbeeld volop doorgroeimogelijkheden, je kunt onbeperkt trainingen volgen op alle gebieden waarop jij je verder wilt ontwikkelen en zijn erg betrokken bij haar medewerkers.

Marga is ook heel eerlijk dat niet alles even positief is aan deze functie. Het uurloon bijvoorbeeld ligt met € 9,33 niet hoog. Daar tegenover staat dat jij, naast een weekend toeslag, ook toeslagen krijgt als je de klant hebt kunnen verblijden met een extra dienst of product. Ook heb jij de mogelijkheid makkelijk door te stromen naar hogere functies. Realiseer je wel dat je vooral aan de telefoon zit. Om deze bezwaren te compenseren wordt daarom op andere gebieden flink geïnvesteerd in de mensen.

Webhelp blijft groeien. Daarom zijn zij (bijna) doorlopend opzoek naar nieuwe medewerkers. Opleiding en leeftijd spelen geen rol in het sollicitatieproces. Wel is het belangrijk dat jij gemotiveerd bent klanten zo goed en vriendelijk mogelijk te helpen. Dus, heb jij interesse? Ook al ben je 65+ of ben je laaggeschoold, neem dan vooral contact op met Marga voor meer informatie ([email protected] / 0610366531).

Mooi dat tijdens het netwerk uur al volop gebruik gemaakt werd van het vragenuurtje met Marga. Een aantal bezoekers is oprecht geïnteresseerd geraakt door deze boeiende en inspirerende presentatie.

Dorien te Pas van “Van todo naar tada” gaat op 11 juni lichtvoetig stappen maken. Je begrijpt het al, trek makkelijke schoenen aan, neem bij regen een paraplu of regenjack mee en ga er mee op uit. Dorien neemt de bezoekers voor haar programma mee voor een wandeling langs ons mooie Wijchens meer.

Reacties

article
91254
Werken op een callcenter bij HetWerkt!Café Wijchen
Ongetwijfeld heb jij weleens naar een callcenter gebeld omdat je een vraag of klacht had.
https://wijchen.nieuws.nl/nieuws/20190607/werken-op-een-callcenter-bij-hetwerktcafe-wijchen/
2019-06-07T08:15:25+02:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/379/2019/06/07081454/HetWerktCafe-Wijchen-callcenter.jpg
HetWerkt!Café Wijchen, wijchen
Nieuws