Het vak van centrummanager is niet altijd een makkelijk beroep, zegt Rosanne Pak, die over een kleine 2 maanden aan de slag gaat als nieuwe centrummanager als opvolger van Yvette Akkermans. “Je hebt in deze functie met meerdere belangen te maken. Dan is het fijn dat ik weet dat ik kan terugvallen op het bestuur.”
Rosanne Pak (40) is bijna 10 jaar werkzaam als marketingmanager voor Centrum Management Wijchen (CMW), Stichting Wijchen= Promoties en bij Stichting Wijchen= Cadeaukaart. Toch was de keuze voor haar geen uitgemaakte zaak. Het bestuur van CMW heeft op basis van gesprekken met diverse sollicitanten unaniem gekozen voor Pak, zegt voorzitter Arthur Janssen.
Pak: “Het was wel even spannend. Het was zeker geen gesneden koek. Maar achteraf fijn dat het op deze manier gegaan is, want ik weet nu dat het bestuur 100 procent achter me staat en dat heb je wel nodig.” Pak studeerde small business en retail management en werkte eerder als bladmanager bij een uitgeverij, marketingcommunicatiespecialist en als zelfstandig marketingstrateeg en communicatieadviseur.
Rosanne Pak zegt dat ze nooit eerder de gedachte heeft gehad om centrummanager te worden. “Ik ben inderdaad al enige tijd werkzaam voor het centrummanagement en nog altijd met veel plezier als marketingmanager. Ik zal eerlijk zeggen dat ik nooit eerder de ambitie heb gehad om centrummanager te worden. Eigenlijk pas toen Yvette Akkermans de knoop definitief doorhakte om weg te gaan ben ik hierover gaan nadenken. In eerste instantie vanuit de gedachte wat het beste is voor de ondernemers in het centrum, maar later ook wat het beste is voor mijn eigen ontwikkeling.”
We hebben een roerige tijd gekend en voor veel ondernemers is het dat nog steeds
De nieuwe centrummanager wil de basis die haar voorgangers hebben gelegd bewaken “en samen met het bestuur, de ondernemers, vrijwilligers, bewoners, pandeigenaren en gemeente Wijchen deze basis verder professionaliseren.”
De ondernemers hebben in de afgelopen jaren moeilijke tijden doorgemaakt, waarin het water soms aan de lippen stond, beseft Pak. “We hebben een roerige tijd gekend de afgelopen jaren en voor veel ondernemers is het nog steeds een ontzettend roerige tijd. Het laatst wat ik wil is dat er veel gaat veranderen.”
Voor veel ondernemers is Rosanne Pak, tot eind dit jaar marketingmanager voor CMW, geen onbekende: “Het merendeel van de ondernemers ken ik al persoonlijk en zij wisten mij altijd al te vinden. De manier van werken, de processen en de evenementen die nu worden georganiseerd, zullen hoofdzakelijk hetzelfde blijven. Dat maakt de overgang voor de ondernemers niet alleen een stuk minder groot, maar het geeft mijzelf en ook de organisatie veel rust.”